Lokale Virksomheder

Iværksætter i en multimedie-verden

Vækstraten for online salg har været støt stigende siden 2014 og det ser ikke ud til at sænke farten i de kommende år. Derfor føler mange iværksættere og forretningsejere at år 2017-2018 er det perfekte tidspunkt, til at starte en online forretning op.

Men hvad specifik gør, at nutidens online miljø er så lukrativ for moderne iværksættere? Jeg har taget en snak med en håndfuld virksomhedsejere og spurgt dem om, hvorfor netop de syntes det er en god ide at starte en online forretning op. Her er hvad de kom frem til:

  • Årsag ét: Alt kan sælges online i dag. Det er et massivt marked og den bliver kun større. Der er ingen grund til ikke at udnytte dette.
  • Årsag to: Lave startomkostninger. De fleste virksomheder i dag kan startes ud fra ens eget hjem. Hjemmet er gratis i den forstand og en website med e-handel kan købes og opstartes for mindre end 500kr. i måneden. En Facebook side er gratis og de fleste har allerede en computer. Den største og måske eneste egentlige omkostning er inventar. Når det begynder at sælge, kan man bruge indkomststrømmen til at finanserne fremtidigt inventar.

  • Årsag tre: I dag er det utrolig nemt for enhver at udnytte trafikken fra diverse Social Medie Platforme til at drive trafik ind til ens hjemmeside. Der er et hav af muligheder for at skabe købsnære målgrupper. Lige fra målgrupper fokuseret på bred markedsføring til hårnåls remarketing. Ved at udnytte nutidens købere, som alle har deres mobil fasttømret som et ekstra del af deres væsen, har det aldrig været nemmere at nå slutbrugeren.
  • Årsag fire: Gør det selv webshopløsninger som eksempelvis ”Woocommerce og BigCommerce” kan iværkættere fremvise deres produkter til deres marked hurtigere end nogensinde før. Impulskøbere drevet af social media er en massiv forretning nu om dage, og at have en mobiloptimeret webshop giver køberene tilfredsstillelse i købsøjeblikket.

Der er altså klare og solide årsager til, at enhver med en iværksætterdrøm I maven, bør tage springet I slutningen af 2017 og starten af 2018. Med minimale starts omkostninger, magten drevet af social media og mobilvenlige købemuligheder, har iværksættere og deres brand massive muligheder for at kultivere deres målgruppe til at købe online. 

Er du i tvivl om hvorledes du bedst kommer omkring opstart af en hjemmeside til iværksættere, så anbefaler vi at du tager en snak med virksomheden “Webin” som netop har specialiseret sig i løsninger målrettet iværksættere og deres problemstillinger.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *